| |
|
Informační systém pro podporu procesu vývoje podle rysů
Tichá, Pavlína ; Zendulka, Jaroslav (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá agilní metodikou Vývoje podle rysů (Feature Driven Development - FDD). Pro podporu této metodiky byl vytvořen informační systém, který poskytuje všem členům vývojového týmu prostředky pro následování této metodiky. Tento víceuživatelský systém je implementován jako webová aplikace. Umožňuje sestavení seznamu rysů, plánování projektu, podporu spolupráce uvnitř rysového týmu a názorné sledování pokroku projektu. Pro lepší vizualizaci pokroku je sestavena široká paleta reportů určena pro management společnosti a koncového zákazníka.
|
|
Informační systém pro podporu procesu vývoje podle rysů
Tichá, Pavlína ; Zendulka, Jaroslav (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá agilní metodikou Vývoje podle rysů (Feature Driven Development - FDD). Pro podporu této metodiky byl vytvořen informační systém, který poskytuje všem členům vývojového týmu prostředky pro následování této metodiky. Tento víceuživatelský systém je implementován jako webová aplikace. Umožňuje sestavení seznamu rysů, plánování projektu, podporu spolupráce uvnitř rysového týmu a názorné sledování pokroku projektu. Pro lepší vizualizaci pokroku je sestavena široká paleta reportů určena pro management společnosti a koncového zákazníka.
|
| |
|
Role dohledu ve standardech projektového řízení
Koch, Ondřej ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Bílík, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje na roli dohledu ve standardech projektového řízení. Nejprve byla ustanovena teoretická role dohledu na základě provedené rešerše. Byly identifikovány tři hlavní oblasti zájmu: Dohled nad byznysem, projektem jako takovým a produktem. Role vytvořená v části teoretické byla následně porovnána s metodikami vývoje softwaru a se standardy projektového řízení. Z porovnání s metodikami AUP, Scrum a FDD se zdá, že čím lépe je dohled definován, tím delší je cyklus zpětné vazby. V průběhu porovnání se třemi nejrozšířenějšími standardy projektového řízení - IPMA, PRINCE2 a PMBOK - byla identifikována řada oblastí, ve kterých tyto nejsou zcela v souladu s teoreticky definovanou rolí dohledu. Byly vytvořeny přídavky do IPMA a PMBOK takové, aby podpořily soulad těchto standardů s teoreticky definovanou rolí dohledu, čímž byl naplněn cíl práce stanovený pro praktickou část a taktéž podpořen přínos práce pro pracovníky, kteří k řízení IT projektů využívají jeden z výše zmíněných standardů, přesto se však potýkají s problémy znemožňujícími dodávku kvalitních produktů.
|
|
Návrh využití vývojového rámce Scrum a modelovacího jazyka UML pro zefektivnění tvorby webových stránek.
Kučera, Antonín ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Luc, Ladislav (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je návrh na využití agilních postupů vývojového rámce Scrum s modelovacím jazykem UML aplikovatelné při tvorbě webových stránek malého rozsahu. Důraz je především kladen na vytvoření typového modelu webových stránek aplikovatelného v praxi. Teoretická část má dvě stěžejní kapitoly. V kapitole "Agilní metodiky" jsou uvedeny principy agilního přístupu k tvorbě software. V další části této kapitoly jsou postupně charakterizovány jednotlivé agilní přístupy respektive agilní metodiky (Scrum, XP, ASD, FDD, DSDM, LD a Crystal). V kapitole "UML" je představen modelovací jazyk UML a jeho principy. Součástí kapitoly o UML je základní výčet diagramů jazyka, kdy jsou detailněji rozvedeny diagramy dále využité v praktické části (diagram případů užití, diagram tříd, sekvenční diagram, diagram aktivit a diagram nasazení). Praktická část diplomové práce je zaměřená na návrh typového modelu pro tvorbu webových stránek malého rozsahu. Typový model vychází jednak z poznatků z teoretické části této práce a jednak z praktických zkušeností autora práce v této oblasti. V úvodní části je nejprve představeno schéma modelu, kde jsou zobrazeny vzájemné návaznosti jednotlivých etap. V další části kapitoly jsou rozvedeny jednotlivé etapy, ve kterých je uplatněn princip agilního vývojového rámce Scrum a ukázky využití diagramů jazyka UML v jednotlivých etapách.
|
| |